*   >> Læs Uddannelse artikler >> travel >> asia

Lystfiskeri efter en god Time

Brug en kunstig lysende rejer til at lokke Blæksprutten

Når natten kommer, stilhed ned på Phu Quoc-øen i Mekong-deltaet provins Kien Giang.

Men ud på vandet, hundredvis af fiskerbåde tænde deres lys til at lokke fiskene og omdanne havet i en travl by.

At være derude blandt dem er blevet populært blandt turister i de senere år og markerer en ændring fra den uberørte strande og uberørte skovområder, for hvilke Vietnams største ø er berømt for.

Vi gik til passageren kaj i Duong Dong Town syv om aftenen for at deltage i en guidet fisketur.

Som vores båd skære et skår gennem bølgerne, langt væk kunne vi se lysene på fiskerbåde twinkling i vandet, ser som stjerner på himlen.

Phu Quoc vigtigste fiskeplads var en halv times rejse fra kajen. Da vores båd ankom der, kaptajnen klippe motoren og tændt næsten tyve lamper til at tiltrække fiskene. Salg

Tak til lys, kunne vi se scads, blæksprutter og gopler svømning rundt i det klare vand.

Vi blev leveret med fiskestænger.

De, der ønskede at fange fisk, der anvendes regnorme som lokkemad, men vi var efter blæksprutter, så vi knyttet kunstige lysende rejer til vores linjer.

Ved ulige mellemrum et skrig ville gennembore stadig nat luft, når en af ​​vores kolleger passagerer følte en slæbebåd på linjen.

Det var en spændingen til at føle den linje bliver stram og stangen tung. Det betød en blæksprutte havde taget vores agn, så vi langsomt slingrede i værdsatte fangst og trak den fra vandet.

Selvfølgelig ville vi alle være tjent friske skaldyr til aftensmad, om vi havde fanget nogen fisk eller ikke. Men det syntes at hvert medlem af vores parti ønskede den udfordring at fange deres egen mad til aften og tålmodigt holdt deres linjer venter så spændende slæbebåd.

Hvad blev fanget var straks renset, renset, krydret og dampet , kogt eller grillet. Aromaen fra madlavning var berusende.

Når maden var klar, vi grupperet omkring at nyde vores måltid af lækre skaldyr og vin blandet med behagelig samtale.

Søpindsvin

Den næste dag, vi gik til hus Thanh Tung, en erfaren søpindsvin catcher i Bai Thom Hamlet, Bai Thom Kommune

Frisk fanget søpindsvin, der vil blive skåret i halve og grillet

Tung meste sælger sine søpindsvin til lokale købmænd og restauranter.

Han tager også tour parter ud på vandet for at fange hans speciale og bringe Søpindsvin tilbage til kysten til madlavning

Page   <<       [1] [2] [3] >>
Copyright © 2008 - 2016 Læs Uddannelse artikler,https://uddannelse.nmjjxx.com All rights reserved.