*   >> Læs Uddannelse artikler >> travel >> asia

Min tid i og omkring Yangon

lokale og rejsende kommer fra hele vejen rundt, da det spiller en vigtig rolle som et knudepunkt for erhvervslivet, underholdning og turisme for landet.

jeg havde tilbragt de sidste par dage i Yangon og det varede ikke længe før jeg pakke mine poser og slutte sig til gruppen tour til den lange bustur nordpå til den historiske by Bagan.

Indtil videre gruppen tour jeg havde tilsluttet havde taget os til alle de vigtigste attraktioner i byen, herunder den betagende gyldne tempel Shwedagon Paya, som mine guider informerede mig, daterer sig tilbage til 6 århundrede.

I dag havde jeg en fridag fra sin turné, så jeg ville tage lidt tid ud alene for at udforske de smalle laneways, chatte med de lokale og indånde duften af ​​krydderier i gaden side restauranter.

Ved første øjekast, jeg havde dannet det indtryk, at Yangon var ligesom de fleste andre byer i Asien.

Det blev optaget, overfyldt, med folk bevæger sig i alle retninger, motorcykler transporterer bure af kyllinger eller andre overdimensionerede objekter. Jeg tror det kunne blive omtalt som organiseret kaos. Men jeg kom hurtigt til at indse, at dette var alle på overfladen. Der var meget mere at Yangon end opfylder øjet. Ud over de skarer af mennesker og sælgere der tilbyder stort set alt fra krydrede snacks til skruetrækkere, den udsøgte arkitektur af pagoder og varmen fra de burmesiske beviste for mig, at Yangon var en by med en forskel.

besluttede jeg at få en snak med min utroligt kyndige tour guide navngivet Aye. Aye var ung, men havde udviklet et fantastisk beherskelse af engelsk og var virkelig en ekspert på sit job. Det var det sted, han voksede op, så jeg troede, der var noget bedre person til at spørge om, hvordan at tilbringe min dag alene i byen. Aye anbefales et besøg på Sule Pagoda, som ligger på en af ​​de travleste kryds i byen. De 46 m gyldne struktur tårne ​​over de omkringliggende kontorbygninger og giver en kontrast til bybilledet i dette fantastiske sted.

Når du er inde, jeg gik omkring kolossale strukturer, dekoreret med de mest indviklede detaljer, når de åndelige omgivelser fik bedre af mig og besluttede at sidde ned, lukker øjnene, og tage i sindsro af denne magiske sted at

Det var på tide at komme videre, men da jeg var ved at komme ind i en taxa, anerkendt jeg et syn, som jeg havde set tidligere i en rejse bog, som jeg læste før jeg kom - Bogyoke (Scotts) Marked og den gamle koloniale bydel.

Placeret lige ved siden af ​​S

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 Læs Uddannelse artikler,https://uddannelse.nmjjxx.com All rights reserved.