*   >> Læs Uddannelse artikler >> travel >> europe

Rejseerfaringer: Split, Croatia

rejseerfaringer: Split, Kroatien

Kroatien er en absolut smukt land at besøge. For nogen tid siden, jeg rejste rundt denne relativt unscarred (turist-wise) land, og jeg fandt det at være en vidunderlig oplevelse. Jeg ankom i Split i juni, et godt tidspunkt at besøge.

Split ligger omkring 365 kilometer syd for hovedstaden Zagreb, en afstand, jeg rejste med tog. En af grundene til, at jeg ønskede at komme her var for den spektakulære palads, der var pensionering sted for den romerske kejser Diocletians, bygget i det 3. århundrede fvt.

Han blev kejser i en alder af 40 og beordrede sin pensionering palads, der skal bygges i sit hjemland Dalmatien i 295. Da han endelig døde, blev han placeret i en ottekantet mausoleum. Det var omkring dette, at katedralen i Split blev bygget. Som en arkæolog og forsker, jeg havde intet andet valg end at besøge her. Det opfordrede til mig, og jeg svarede.

Jeg boede på en smuk lille gamle hotel nær den gamle bydel (som ofte kaldes den Grad). Her fandt jeg mange arkitektoniske monumenter ligger inden Diocletians pensionering palads.

Walking omkring den gamle by, jeg virkelig følte det seneste strøm gennem mig.

Jeg havde begrænset tid her, men jeg klemte så meget kulturelle og sjove aktiviteter inden for den korte tid til rådighed. Jeg deltog en open-air opera ydeevne, når Split Summer Festival var på. Musikken var smuk og uforglemmelige. Jeg tilbragte natten prøveudtagning den lækre mad af de lokale restauranter.

Den næste morgen tog jeg en tidlig morgen færge til at besøge øen Brac, hvor jeg tog billeder efter billeder af betagende sceneri.

Jeg tog derefter en lokal bus (noget jeg var lidt forsigtig med, men viste sig at være fint) til Bol, hvor jeg gjorde en usædvanlig ting - jeg sunbathed på herligt vidunderlige strand, Zlatni Rat (jeg er ikke virkelig en strand person men rejser tager det ud af dig!)

så tog jeg en kort tur på katamaran til Jelsa, som er på øen Hvar og derefter på Hvar by. Dette er et vidunderligt chik, moderne sted (som en nørd kinda følte en smule ud af sted, men folk er så venlige). Jeg prøvede mere lokal mad og talte historie med de lokale. De anbefalede en vidunderlig hotel, hvor jeg boede natten.

Den næste morgen jeg gik rundt Hvar by, idet der i alle de smukke venetianske stil arkitektur. Desværre måtte jeg forlade meget tidligere end hvad jeg ville have ønsket, og vendte tilbage til Split. Venter på resten af ​​mine venner, jeg hurtigt

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 Læs Uddannelse artikler,https://uddannelse.nmjjxx.com All rights reserved.